HomeWat we doenCEX & Innovatie
Producten en diensten waar klanten blij van worden én voor willen betalen

Producten en diensten waar klanten blij van worden én voor willen betalen

The House of Marketing combineert ervaring uit de praktijk, inspiratie uit de markt en bewezen onderzoeksmethodieken om jou te helpen écht te begrijpen waar klanten waarde aan toekennen. Dit leidt tot betere proposities, customer experience en verdienmodellen.

Visie

Van toegevoegde waarde, naar toegekende waarde

Waarde toevoegen aan een propositie is niet moeilijk. Zicht krijgen op waar klanten hoeveel extra voor willen betalen (toegekende waarde) is complexer, maar wel cruciaal in het ontwikkelen van succesvolle proposities. In onze innovatietrajecten brengen we dit in beeld en helpen we om nieuwe onderscheidende proposities in de markt te zetten waar klanten voor willen betalen.

Excelleren op customer Experience als ‘differentiator

Klantbeleving is key om klanten aan je te binden en jouw product of dienst te promoten bij anderen. Zeker in markten waar commoditizering optreedt en onderscheidend vermogen steeds minder op het product zit, is de ROI van klantbeleving hoger dan ooit. Daarom helpen we bedrijven met hun CX strategie, hun klantcontactstrategie, het redesignen van customer journeys en het inrichten van een slimme klantfeedbackloop.

  • Job to be done centraal

    Harvard professor en innovatigeoeroe Clayton Christensen zei het al: people hire products to do jobs for them’.

    Het uitgangspunt voor het redesign van dienstverlening is niet het product of de dienst van de aanbieder, maar de ‘job’ die de klant wil realiseren.

    “Mensen willen geen boor, maar een schilderij ophangen in huis”

  • High Tech + High Touch

    De consument van de toekomst wil geen trade off tussen superieure technologie die 24/7 beschikbaar is enerzijds en persoonlijke beleving anderzijds. De consument wil high tech én high touch.

  • Brainpower: nudging the experience

    Omdat 95% van het klantgedrag onbewust is. Het antwoord op het stimuleren van gedrag, het veranderen van gedrag, of het omdraaien van ongewenst gedrag, is daarom vaak te vinden in het onbewuste.

    Behavioural insights, oftewel bewezen gedragsprincipes, kunnen daarom redesign van diensten en services van veel brandstof voorzien.

  • Fact based vernieuwen en verbeteren

    Laat data voor je werken om sneller en gerichter tot mooiere proposities,  dienstverlening en meer rendement te komen.

    Identificeer aan de hand van harde data waar verbeteren ook echt beter maakt. Als je niet 10 van de  10 onderdelen kan verbeteren, maar slechts ruimte hebt voor 3. Welke 3 kies je dan?

Onze diensten

Businessmodel innovatie

Het juiste businessmodel kan een enorme aanjager van waarde creatie zijn. Maar innoveer wel op tijd.

Propositieontwikkeling

Innoveer producten en diensten vanuit de ‘job to be done’ van de klant en blijf voorop lopen.

Prijs & propositie

Van toegevoegde waarde naar toegekende waarde. Inzicht in wat en waarvoor klanten willen betalen.

Customer experience strategie

Visie op klantbeleving en strategisch plan voor het slim digitaliseren van klantcontact.

Customer journey

Redesigning the journey, voor blijere klanten en efficiëntere dienstverlening.

Klantfeedback

Een strategische feedbackloop voor meer inzicht en meer impact, met minder metingen.

Ontmoet onze Innovatie & CEX experts

  • Roel Reukers

    Consulting Manager

    • Brand strategy
    • Innovation / Value proposition
    • Customer experience
  • Anders Jansen

    Director at THoM NL

    • Marketing strategy
    • Branding & positioning
    • Customer experience
    • Value proposition
    • Pricing