HomeInspiratieBrand Positioning voor Boels

Cases

Brand Positioning voor Boels

Ons team hielp bij het vinden van de ideale positionering van Boels, rekening houdend met de behoeften van hun klanten, de kracht van hun concurrenten en het DNA van hun organisatie.

Brand positioning 

  • Selectie van de drie meest relevante en onderscheidende domeinen in lijn met de sterke punten van het bedrijf, bekrachtigd in kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
  • Belangrijkste huidige en toekomstige bevindingen afgestemmen op de geselecteerde positioneringsdomeinen

De klant

Boels biedt meer dan alleen de beste huuroplossingen voor je project. Ze hebben een breed aanbod van diensten om je te ondersteunen en ze zorgen ervoor dat je altijd verder kunt met je werk. Ook voor unieke uitdagingen of in noodsituaties staat Boels klaar met de best passende oplossing. Hands-on en bereid om een stapje extra te doen, dat is de Boels mentaliteit.

Met meer dan 400 vestigingen in heel Europa bestaat de grote verhuurvloot van Boels uit nieuwe en hoogwaardige machines, gereedschappen en apparatuur. Van bouwlogistiek tot industriële verhuur en van klimaatbeheersing tot toegangscontrole.

De Challenge

Een sterk merk is een van de belangrijkste assets van een bedrijf. Boels wilde weten wat de ideale merkpositionering en gewenste perceptie van het merk is. Wat maakt Boels relevant, opvallend en uniek in de ogen van klanten en stakeholders?

 

De doelstelling

Het doel van dit project was om te komen tot een positionering die ondersteuning en richting biedt aan de activiteiten van Boels op de korte en lange termijn. De positionering moet richting geven aan medewerkers in hun dagelijkse werk en bijdragen aan de keuze van de consument voor Boels en de klanttevredenheid over Boels.

 

De aanpak

Eerst hebben we de positionering van Boels bepaald:

  • Diagnose van de klantbehoeften, de sterke punten van Boels en die van concurrenten
  • Kwalitatief klantenonderzoek
  • Bepalen van de conceptpositionering

Vervolgens hebben we de positionering geconcretiseerd en gevalideerd:

  • Kwantitatief klantonderzoek
  • Definitieve positionering bepalen

 

Het resultaat

Door middel van interviews met interne business- en landendirecteuren bepaalden we onderwerpen die aandacht vroegen, maar ook nieuwe opportuniteiten voor Boels. Aan de hand van interviews met klanten identificeerden we de belangrijkste en minst belangrijke kenmerken die klanten in overweging nemen bij het kiezen van een partij om machines te huren en de voornaamste bijdragen die Boels zou moeten leveren. Met externe interviews zagen we wat volgens klanten de meest relevante positioneringsdomeinen waren. Zo hebben we de “sweet spot” positionering van Boels bepaald. Om de positionering te valideren hebben we een uitgebreid kwantitatief onderzoek uitgevoerd.

Slotwoord

De combinatie van de geselecteerde domeinen is effectief en duurzaam.

 

  • De domeinen zijn stippen op de horizon die richting geven voor de langetermijn. Ze kunnen gebruikt worden door Boels om continue te verbeteren.
  • Focus op nut voor de klant in plaats van kenmerken of productvoordelen maakt het moeilijker voor de concurrentie om Boels te kopiëren. The positionering heeft daarmee een duurzaam competitief voordeel.
  • Combineer functioneel en emotioneel nut voor de klant: B2B merken focussen vaak op het functionele aspect. Onderzoek op merkpositionering laat echter zien dat emotie een belangrijk element is in succesvolle positionering, ook in B2B.

You may also like

Discover smart tips, personal stories from our clients and our take on the latest marketing trends